Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
3.11.2005, Milan Šurkala, aktualita
Jen-Hsun Huang, nynější šéf a spoluzakladatel společnosti nVidia se trochu rozpovídal o VoIP, ale nezapomněl se zmínit i o grafických kartách v blízké budoucnosti. Podle jeho vize během 10 let už nepoznáme rozdíl mezi hrou a filmem. Je nutno...
Moas | 4.11.20057:07
Fotorealisticke hry nikdy nevzniknou, ne snad pro nevykonny hw, ale pro to, ze by to byla prace pro prilis velky tym. Jedine ze by se preslo z polygonu a textur na uplne jiny princip...
Odpovědět0  0
DevOneCz | 4.11.200511:59
Taky myslím, že než problém v HW je problém ve vývoji.

Na hodně věcí se použije 3d scaner, něbo něco ala FaroArm.
Ale i tak je problém s dobou vývoje , potřebným týmem a tím jak zařídit, aby hra nevypadala jako každá druhá.

Jinak to jde proti zájmu filmových studií a herců
Odpovědět0  0
Ladis. | 4.11.200513:41
Jj, uz davno nejsou hry omezovane vykonem HW, ten je dnes obrovsky. Az na vyjimky ­(top hry­) jsou limitem schopnosti herniho vyvojoveho tymu ­(to ze pak jejich hra bezi ­"tak tak­" na cilovem hw je dano tim, ze nebyl duvod to vice optimalizovat ­(= cas = penize­), kdyz hraci maji dostatecne vykonny hw­).
Odpovědět0  0
_vety | 4.11.200518:40
Samozrejme, ze vyvoj hier je silne obmedzovany HW. Nikdy v historii zatial nebola a sotva niekedy bude ina situacia.
Co sa tyka fotorealizmu v realnom case, IMHO peknych par rokov sa este stale budu objavovat nove fenomeny, nenasimulovatelne na aktualnom HW. Hranice sa posuvaju, to je fajn, ale este si poriadne pockam, nez v hre uvidim napr. detail na rozok namacany do mlieka.
Odpovědět0  0
Ladis. | 4.11.200521:14
"Samozrejme, ze vyvoj hier je silne obmedzovany HW.­" ­- nejaky duvod, proc si to myslite?

ad ­"rozok namacany do mlieka­" ­- dyt o tom kua mluvim ­- to neni o tom, ze by to hw nezvladal, to samozrejme zvladne ­(ten rohlik je vzhledem ke scene smesne malo vertexu a jeho fyzika taky neni nic sloziteho, dyt se ani nedeformuje :­)­), ale je to nad sily herniho vyvojoveho tymu ­(naprogramovat takove detaily, vymodelovat tyhle podrobnosti a nadefinovat jim chovani­) ­(az na vyjimky tymu delajici hry s rozpoctem milionu USD)
Odpovědět0  0
Invin | 5.11.200512:02
Ale porad plati umera : kdyz se chce, tak to jde..pokud chce byt firma uspesna, tak proste musi...a penize, ktere jdou do vyvoje ? Vsechno se vrati..prodaji engine, vhodna reklama, spoluprace, atd.
Odpovědět0  0
Ladis. | 5.11.200513:45
Nemuzu souhlasit. Ne vzdycky, kdyz to jde, tak to jde ­- treba kdyz nemate na to dost lidi a vydavatel vam vic penez ­(na zaplaceni dalsich lidi­), nez kolik jste dostali, neda. A herni byznys uz je tak naslapany, ze neni jiste, zda se vlozene penize vrati.
Odpovědět0  0
Ladis. | 5.11.200513:59
EDIT: ­"kdyz to jde, tak to jde­" ­-> ­"kdyz se chce, tak to jde­" :­)

Proste kdyz do toho vyvoje dalsi penize nesezenete, tak se mjuzete treba rozkrajet, ale ty detaily tam proste nemate s aktualnim poctem lidi sanci udelat.
Odpovědět0  0
_vety | 5.11.200515:36
1. ­"Samozrejme, ze vyvoj hier je silne obmedzovany HW­"
Predstavme si, ze ako skuseny vyvojar, ktory ma k dispozicii moderny HW a tim zaplatenych profikov, chcem vytvorit jednoduchu hru: majstrovstva sveta v surfovani. Sice by sme naprogramovali CFD system pre simulaciu vodnych vln, ale nemali by sme ho spustit na akom HW, pretoze by sme potrebovali riesit systemy rovnic na volumetrickych mriezkach o sialenych rozmeroch.
2. ­"rozok namacany do mlieka­"
myslel som naozaj detail a tam je problem prave deformacie rohlika vytahujuceho sa z mlieka. Par polygonov oko pozorovatela neoklame. Znova na to treba ist cez diferencialne rovnice ­(fyzika­) a ich diskretizaciu ­(PC­).

Je spusta problemov, na ktore existuju dolne odhady casovej zlozitosti daleko za moznostami dnesneho hardveru. Vzdy, ked sa objavi HW, na ktorom by vedel byt konkretny problem rieseny real­-time, tak prenikne aj do sveta hier ­(nedavno napr. newtonovska mechanika­).
Odpovědět0  0
Ladis. | 5.11.200517:07
Aha, takhle... No, samozrejme ze hw PC neni dostatecne vykonny na realne simulace vsech vlastnosti sveta, ale pokud se bavime o hrach, tak tam se pohled na svet zjednodusuje, aby ­(1­) hra bezela na soucasnem hw a ­(2­) bylo v casovych moznostech tymu ji dokoncit. A chtel jsem jen rict, ze bod 1 uz dnes neni tak vyznamny, jako bod 2, protoze hw uz je dost vykonny ­(na hry, ne na velmi presne simulace­).
Odpovědět0  0
Jmeno na 3 | 7.11.200511:48
Tohle je blabol. Samozrejme ze HW a vykon omezuje. Kdo tvrdi opak, popira realitu. Viz FEAR a dalsi tituly. I dnesni hry muzou vypadat o dost lepe, nez bypadaji. Stacilo by zvysit rozliseni, pridat dalsi textury, atd. a ani to se nedeje za jistou mez, protoze na to neni HW. Dostatek vkonu nebude NIKDY... ;)
Odpovědět0  0
Ladis. | 7.11.200513:43
Ja si stojim stale za svym ­- ani ten FEAR neni tak narocny, jak se povida ;­) ­(na max. detaily 1280x960 vam ­"staci­" A64 3000+­/512 RAM­/R X800, na dobre detaily ­"pouhy­" A64 3000+­/512 RAM­/R 9800 Pro ­- v uvozovkach proto, ze to jsou sestavy sice nadprumerne, na druhou stranu dostupne a za par mesicu uz bezne­/prumerne­) V poctu textur taky neni problem, s kompresi ­(kterou pouzivaj vsechny hry­) se vam chova 256MB 3D karta, jako kdyby mela 1 GB pameti, takze tech textur se tam vejde mraky, ale vyvojove tymy proste nemely cas­/penize udelat dalsi.
Odpovědět0  0
Potoo | 13.11.200511:09
No já ti nevim. Mam A64 3500@2,7GHz­(11x245­), RAM 1GB makající na 490MHz a grafiku Radeon X800XL. Detaily týkající se procesoru můžu dát v klidu na max, ale v rozlišení 1280x960 dam maximálně medium detaily, aby se to dalo hrát pokud mam zapnutý stíny. Takže on FEAR je opravdu dost náročný oproti Quake 4 nebo DOOM 3 či Battlefieldu 2.
Odpovědět0  0
mephisto (111) | 13.11.200510:33
Suhlas, Jmeno na 3, vieš o čom rozprávaš, výkonu nie je nikdy dosť.
Milý LADIS , skús napr. starú známu ,podla mnohých už zastaralú DOOM 3,daj to na ULTRA,
pridaj vyhladzovanie a zystíš, ako ti comp zbledne,zvládne to len ozaj nadupaná mašina s
VGA s 512mb ddr,tak nežvaň...
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.